Käyttöehdot

1. YLEISTÄ

Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan osoitteessa https://ekolla.fi/tapahtuvaan verkkokaupankäyntiin. Sopimusehdot ovat voimassa yli 18-vuotiaille, Suomessa asuville yksityisasiakkaille. Ehdot pätevät kaikkiin Ekolla Oy:n (jäljempänä Ekolla) toimituksiin ja asiakas sitoutuu aina tilauksen tehdessään kulloinkin voimassa oleviin sopimusehtoihin.

Yrityksen tiedot 

Verkkosivut omistaa ja niitä hallinnoi:
Ekolla Oy
Kympinkatu 3 C
40320 Jyväskylä
Suomi

Suomalainen Y-tunnus: 3182445-9
ALV-tunnus: FI31824459

Asiakaspalvelun yhteystiedot

Sähköposti: hello@ekolla.fi
Voit myös ottaa meihin yhteyttä sosiaalisessa mediassa: Instagram @myekolla

2. TILAAMINEN

Ekollan verkkokaupasta voit tilata tuotteita helposti ja turvallisesti. Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ne kassalla. Tilauksen vahvistaminen tapahtuu kassalla tilauksen viimeisessä vaiheessa. Tässä vaiheessa velvollisuutenasi on myös maksaa tilaus. Tilauksen maksettuasi saat tilausvahvistuksen sähköpostitse. Vahvistus, joka sinun tulee säilyttää, sisältää tärkeää tietoa tilauksestasi. Mikäli emme jostain syystä voi vahvistaa tekemääsi tilausta, saat tiedon sähköpostitse. Tällaisissa tapauksissa maksua ei tietenkään veloiteta.

Tuotearvosteluja

Tiettyjen tuotteiden tuotearvosteluja kerätään ja näytetään verkkosivustolla. Tuotearvostelut ovat sähköpostiosoitteen ja tilaushistorian perusteella varmennettujen asiakkaiden kirjoittamia.

Tuotteet

Päätuotteemme on Starttipaketti sekä vaihtoterät, joille on mahdollista tehdä kestotilaus. Ekollan valikoima tulee jatkossa sisältämään myös erilaisia lisävarusteita sekä vartalonhoitotuotteita, joille voi tehdä sekä yksittäis- että kestotilauksen.

Kestotilaus

Tilaamalla aloituspakkauksen teet sheiverinterien ja muiden valitsemiesi lisätuotteiden täydentämiseen liittyvän tilaussopimuksen. Tilausta tarjotaan erilaisilla toimitusväleillä (esim. 60, 90 tai 120 päivän välein). Verkkosivustolla saatavilla olevat tilausvaihtoehdot voivat muuttua ajoittain. Voit muuttaa toimitusväliä tai tulevia toimituspäiviä milloin tahansa tililtäsi.

Käyttäjätilin luominen

Verkkokauppatilauksia varten sinun on luotava käyttäjätili. Käyttäjätili luodaan automaattisesti, kun tilaat tuotteita ensimmäistä kertaa, ja sellainen voidaan luoda myös ilman kestotilauksen luomista. Käyttäjätilin siirtäminen toiselle henkilölle ei ole sallittua, ja voit luoda itsellesi vain yhden (1) käyttäjätilin.

Sopimusehtojen hyväksyminen

Kun tilaat tuotteita, teet kestotilauksen tai luot käyttäjätilin, vahvistat, että olet lukenut, ymmärtänyt ja hyväksynyt sopimusehdot ja sitoudut noudattamaan niitä. Mikäli et sitoudu noudattamaan sopimusehtoja, et voi tilata tuotteita, luoda käyttäjätiliä tai tehdä kestotilausta.

Muutokset sopimusehtoihin

Ekolla pidättää oikeuden päivittää sopimusehtoja. Jos muutokset ehtoihin ovat merkittäviä ja niillä on vaikutusta sinuun asiakkaana, saat tiedon muutoksista sähköpostitse. Mikäli et hyväksy tekemiämme muutoksia, tulee sinun ilmoittaa meille siitä kirjallisesti. Mikäli emme vastaanota kirjallista vastalausetta kolmenkymmenen (30) päivän sisällä antamastamme ilmoituksesta, oletamme, että hyväksyt muutokset sopimusehtoihin. Oletamme myös, että hyväksyt tekemämme sopimusehtojen muutokset, mikäli jatkat tuotteiden tilaamista verkkokaupastamme, esimerkiksi kestotilaussopimuksen kautta myös sen jälkeen, kun sopimusehtoja on päivitetty. Uusin versio sopimusehdoista on aina saatavilla sivustollamme.

Tilauksen muuttaminen/peruuttaminen

Jos haluat tehdä tilaukseesi muutoksen tai peruuttaa tilauksesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian niin selvitämme, onko se mahdollista.

3. HINNAT JA MAKSU

Kaikki hinnat ilmoitetaan euroina (EUR), ja hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Hinnat eivät sisällä mahdollisia toimituskuluja. Tarjoukset ja kampanjat ovat voimassa niin kauan, kuin verkkosivuilla mainitaan tai jos muita ehtoja ei ole mainittu, niin pitkään kuin tuotteita riittää.

Kestotilauksen jaksottainen hinta vastaa sivustollamme ilmoitettua hintaa sopimuksen tekohetkellä.

Maksuvaihtoehdot

Käytettävissä olevat maksuvaihtoehdot, kuten korttimaksu, Apple Pay ja Google Pay on listattu kassalla. Jos käytät maksuun pankki- tai luottokorttia, myyjä voi varata ostohinnan kortilta tilauksen tai kestotilauksen toistuvan maksun yhteydessä. Hyväksymme seuraavat kortit: VISA ja MasterCard.

Kestotilauksen toistuva maksu

Kestotilaukseen sitoutumalla annat suostumuksesi maksun automaattiseen veloitukseen ilman erillistä hyväksyntää, kunnes irtisanot kestotilaussopimuksen. Kestotilauksen jaksottainen hinta vastaa sivustollamme ilmoitettua hintaa sopimuksen tekohetkellä. Maksu veloitetaan automaattisesti kunkin jaksottaisen tilauksen käsittelyn yhteydessä. Asiakkaana on sinun vastuullasi, että käyttäjätilille tallennetut maksutiedot ovat oikein ja ajan tasalla.

4. TOIMITUS

Ekolla toimittaa kaikkialle Suomeen, mukaan lukien Ahvenanmaa. Tilaukset toimitetaan valitusta toimitustavasta riippuen kotiosoitteeseesi, noutopisteelle tai pakettiautomaattiin. Saat toimitusvahvistuksen sähköpostitse, kun tilaus on lähetetty. Tietoa automaattisesti uusiutuvan kestotilauksen toimituksesta löydät käyttäjätililtäsi.

Normaali toimitusaikamme on 5-9 arkipäivää siitä päivästä laskien, kun tilauksesi lähetään varastoltamme. Huomaathan, että toimitusaika voi vaihdella kysynnän ja tuotteiden varastosaldon mukaan esimerkiksi kampanjoiden aikaan.

Toimitusmaksu

Toimitusmaksu riippuu valitusta toimitustavasta ja pakkauksen koosta joko kotiosoitteeseen tai noutopisteelle. Mahdollinen toimitusmaksu lasketaan ja ilmoitetaan kassalla.

Noutamattomat tilaukset

Jos asiakas ei nouda tilausta noutopisteeltä määräajan puitteissa tai kieltäytyy vastaanottamasta sitä, palautuu tilaus varastollemme. Tällaisissa tapauksissa asiakasta ei veloiteta palautuneesta tilauksesta.

Myöhästynyt toimitus

Mikäli toimitus on myöhästynyt asiakkaan kannalta merkittävällä tavalla, on hänellä oikeus purkaa ostosopimus, vaatia tilauksen hinnan hyvitystä tai pidättäytyä kestotilauksen maksusta ilman lisämaksua. Ekolla ei vastaa myöhästymisestä eikä se ole velvollinen tarjoamaan vahingonkorvausta tai hyvitystä, mikäli myöhästyminen johtuu Ekollasta riippumattomista syistä, ellei siitä ole erikseen sovittu osapuolten kesken tai ellei voimassa oleva laki niin velvoita.

Kuljetuksesta aiheutuneet vahingot ja vaarat

Ekolla vastaa tilauksestasi siihen asti, kunnes olet vastaanottanut toimitetun tilauksen. Mikäli vastaanottamasi lähetyksen paketti ja/tai tuote on selvästi vahingoittunut, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme mitä pikimmiten sähköpostitse tai sosiaalisen median kautta.

5. PERUUTTAMISOIKEUS JA PALAUTUS

Tarjoamme yksityisasiakkaillemme 14 vuorokauden peruuttamisoikeuden. 14 päivän ajanjakso lasketaan siitä päivästä lähtien, jona olet vastaanottanut tilauksesi. Peruuttamisoikeus koskee myös kestotilausta sekä kestotilauksen tilausmallin muutosta.

Näin käytät peruuttamisoikeutta

Voit käyttää peruuttamisoikeutta ilmoittamalla meille, että perut kaupan. Ilmoitus täytyy tehdä sähköpostitse osoitteeseen hello@ekolla.fi

Et voi perua kauppaa jättämällä tilausta noutamatta tai kieltäytymällä vastaanottamasta sitä.

Näin käytät peruuttamisoikeutta kestotilaajana

Voit muuttaa tilausmallia ja/tai irtisanoa kestotilauksen tekemällä muutoksen käyttäjätililläsi tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Kaikki muutokset kestotilaukseen on tehtävä vähintään 24 tuntia ennen kuin kestotilauksen seuraava toimitus aktivoituu käsittelyyn. Jos kestotilausta ei ole irtisanottu tai muutettu ajoissa, se uusiutuu automaattisesti.

Jos käytät peruuttamisoikeutta liittyen tilausmallin muutokseen, kestotilauksesi palautuu viimeisimpään tilausmalliin, joka sinulla oli ennen muutosta.

Näin palautat tuotteen

Ilmoita meille, että haluat perua kaupan. Tilaus/tuote tulee palauttaa ilman tarpeetonta viivästystä ja viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olet ilmoittanut meille, että perut kaupan. Palautusosoitteemme on: Kympinkatu 3 C, 40320 Jyväskylä, Finland

Huomaathan, että tuotteen voi palauttaa vain, mikäli tuotepakkausta ei ole avattu ja sinetit ovat yhä paikoillaan ja että asiakas itse vastaa tuotteen palautuksesta aiheutuvista kustannuksista.

Tuotetta palauttaessasi olet asiakkaana vastuussa lähettämistäsi tuotteista. Siksi kehotamme sinua valitsemaan lähetystavan, joka mahdollistaa lähetyksen jäljittämisen.

Takaisinmaksu

Kun perut kaupan, palautamme kaikki sinulta alkuperäisen tilauksen yhteydessä saamamme maksut. Mikäli palautat vain osan tilauksesta, emme palauta toimituskuluja.

Palautamme summan sinulle ilman tarpeetonta viivästystä ja viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olet ilmoittanut meille peruvasi kaupan. Voimme kuitenkin pidättäytyä maksun palauttamisesta, kunnes olemme vastaanottaneet palautuksen tai kunnes saamme todisteen siitä, että palautuspaketti on lähetetty.

Palautettava summa maksetaan aina alkuperäisen tilauksen yhteydessä käytetyllä maksutavalla.

Tuotteiden vaihto

Emme vaihda palautettuja tuotteita toisiin automaattisesti. Jos haluat vaihtaa tuotteen, sinun on palautettava alkuperäinen tuote ja tehtävä sen jälkeen uusi tilaus verkkokaupassamme.

Arvonalennusvähennys

Kuluttajansuojalain mukaan peruuttamisoikeus koskee myyntikelpoisia tuotteita. Tästä syystä palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäispakkauksissaan.

Ostaja voi tutustua tuotteeseen asianmukaisella tavalla tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi ilman, että peruuttamisoikeus raukeaa. Hygieniasyistä sinetöityjä tuotteita ei kuitenkaan saa avata. Lisäksi jos tavaran testaaminen ylittää sen, mikä on kohtuullista ja välttämätöntä, ostaja voi olla vastuussa tuotteen mahdollisesta arvonalenemisesta.

Asiakkaana vastaat siitä, että tuote saapuu verkkokaupalle vahingoittumattomana. Sinun tulee siksi pakata tuote tavalla, joka varmistaa, ettei tuote vahingoitu kuljetuksen aikana. Olet vastuussa palautetuista tuotteista siihen saakka, että vastaanotamme lähettämäsi paketin. Säästäthän tämän vuoksi kuitin palautuksesta sekä paketin mahdollisen seurantanumeron.

6. REKLAMAATIO-OIKEUS

Yksityisasiakkaana sinulla on oikeus reklamoida virheellinen tuote. Reklamaatio-oikeus koskee alkuperäisvikoja, kuljetusvahinkoja sekä tuotteita, jotka poikkeavat siitä, mitä on sovittu asiakkaan ja välillä tai muuten osoitettavia virheitä. Ekolla vapautuu virhevastuusta, mikäli tuotteen huonontuminen tai rikkoutuminen johtuu tavaran vääränlaisesta käytöstä, tapaturmasta tai muista ostajan puolella tapahtuvista seikoista. Tavallista kulumista ei lasketa tuotteen virheeksi.

Virheen ilmettyä sinun tulee aina reklamoida tuote kohtuullisen ajan kuluessa, mahdollisimman pian ja ilman tarpeetonta viivästystä. Kaksi (2) kuukautta virheen havaitsemisesta katsotaan kohtuulliseksi ilmoitusajaksi. Reklamaatio on mahdollista tehdä enintään kolmen (3) vuoden kuluttua tuotteen vastaanottamisesta.

Mikäli havaitset tuotteessa virheen ja ilmoitat tästä meille kohtuullisen ajan sisällä, sinulla on ensisijaisesti oikeus saada uusi korvaava tuote. Tietyissä tapauksissa asiakkaalla on oikeus purkaa kauppa ja saada tuotteesta maksettua summaa vastaava rahanpalautus tai hinnanalennus.

Reklamaatiotapauksissa pyydämme, että otat yhteyttä asiakaspalveluumme ja että kuvailet vikaa mahdollisimman tarkasti. Suosittelemme lisäksi lähettämään meille kuvan, josta virhe ilmenee. Ilmoitathan lisäksi tilausnumerosi.

Yhteystiedot reklamaatiotapauksissa

Sähköposti: hello@ekolla.fi
Sosiaalisen median kanavat: Instagram @myekolla

7. VARAUKSET

Pidätämme oikeuden mahdollisiin virheisiin sivustolla, kuten esimerkiksi, muttei rajoittuen: tuotekuvaukset, tarkemmat määritelmät, virheelliset hinnat, varastosaldon arviot tai muu virheellinen informaatio. Pidätämme oikeuden korjata kaikki ilmeiset virheet sekä oikeuden muuttaa tai päivittää sivustolla olevaa informaatiota.

Pidätämme lisäksi oikeuden sopimuksen perumiseen ilman, että tästä voidaan vaatia hyvitystä, mikäli asiakas on tehnyt ostoksen vilpillisessä mielessä perustuen sellaisiin verkkokaupassa annettuihin virheellisiin tietoihin, jotka asiakas tunsi tai jotka olivat selvästi virheellisiä. Tällaisiin virheellisiin tietoihin sisältyvät tuotteiden hintaa tai määrää koskevat virheelliset tiedot.

Force majeure

Ekollalla on oikeus olla täyttämättä tämän sopimuksen velvoitteita tilanteissa, joille Ekolla ei ole voinut vaikuttaa tai joita Ekolla ei voinut ennustaa tai ohittaa. Asiakkaalla ei myöskään ole oikeutta korvaukseen vahingosta, joka hänelle aiheutuu Ekollan viivästyksen tai virheen vuoksi, jos viivästys tai virhe johtuu esteestä, joka on Ekollan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jonka seurauksia Ekolla ei olisi kohtuudella voinut välttää. Tämä koskee mm. viranomaistoimintaa tai -laiminlyöntejä, uutta tai muutettua lainsäädäntöä, työselkkausta, sotaa tai sodan uhkaa, tulipaloa, räjähdystä, tulvaa, luonnonkatastrofia tai suuronnettomuutta.

8. ERIMIELISYYDET

Riidat Ekolla Oy:n ja asiakkaiden välillä käsitellään lainmukaisessa tuomioistuimessa. Jos riita käsitellään kuluttajariitalautakunnassa, seuraa Ekolla Oy lautakunnan päätöstä asiaa koskien. Voit ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan Kilpailu- ja kuluttajaviraston verkkosivujen www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta kautta. Voit myös tehdä valituksen Euroopan Komission verkkovälitteisen riidanratkaisuportaalin kautta.